Anmälan till Löparö – Våren 2014

Hej!

Kul att du vill träna med oss! Du kan se fram emot givande måndagskvällar där du får tillfälle att utveckla löpteknik, rörlighet, styrka och uthållighet. Inte minst hoppas vi kunna förmedla en träningsglädje som räcker sommaren igenom (och längre därtill). Välkommen!

ANMÄLNINGSFORMULÄRET HITTAR DU LÄNGST NER PÅ DEN HÄR SIDAN.

COACHER

Sophia Sundberg

Sophia Sundberg är utbildad idrottsnutritionist och löpcoach. Hon tillhör det Svenska landslaget i ultralöpning och tävlar på distanser över Marathon. Sophia representerade Sveriges färger 2013 under EM 100 km i franska Belvé och tog sig där till en femte plats och tillsammans med övriga svenska tjejer även ett lagsilver. I juni springer Sophia Comrades i Sydafrika, ett av världens största ultralopp med 20 000 startande. Senare i höst står hon även på startlinjen till VM 100km, som i år avgörs i Qatar.
Sophia startade 2012 sitt egna företag Sophias Kost- och Löparcoaching där hon hjälper privatpersoner, företag och idrottsföreningar att hitta balans mellan kost och träning samt att uppvecklas som löpare. Hon samarbetar med bland annat Svenska Friidrottsförbundet, Svenska Simförbundet och är även sedan 2013 kostexpert på Marathon.se.

”Jag tycker att det är spännande hur träning och kost påverkar oss, och hur enkelt det faktiskt är att få positiva resultat!”

”Jag är rätt nyinflyttad på Ekerö men såg snabbt vilka fantastiska möjligheter det finns för löpträning, och nu hoppas jag på att tillsammans med Viktor och Hanna kunna motivera andra personer till att utvecklas och hitta glädjen i löpningen”


Hanna Helsing

Hanna Helsing började löpträna 2007 efter en vadslagning om att springa Stockholm Marathon under 3 timmar och 45 minuter. Hanna hade vid det laget inte tagit ett löpsteg på många år, men nu var det dags att börja träna. Ett år senare sprang hon Stockholm Marathon på tiden 3:44:55. Hanna vann vadet och var nu helt fast som löpare. Hennes passion för löpning har fortsatt och Hanna Helsing är idag utbildad löpcoach. Hon jobbar för Urban Tribes och SATS, och hjälper där andra att nå sina mål och drömmar kopplade till löpningen och livet i stort. Hanna skriver om sin träning på bloggen www.iloverunning.se.

”För mig är det viktigt att det ska vara kul att träna och att man får känna löparglädje. Men det är även viktigt att våga utmana sig själv för att utvecklas.” 


Viktor Winterglöd

Viktor Winterglöd har sin mammas förslag att välja franska som ”b-språk” (under det sena åttiotalet) att tacka för sin passion för löpning. Det valet ledde hela vägen till Frankrike, högre språkstudier och reseledarjobb. Även om löpningen sedan länge var ett intresse, så dröjde det till 2004 och Viktors första bergslopp (i franska alporten Serre Chevalier), innan intresset blev en passion. Idag kombinerar Viktor Winterglöd alla sina erfarenheter till att jobba som löpresearrangör, löparguide, löpcoach och frilansskribent för tidningen Runner’s World. På Bonjour Trail hittar du till franska stigar och berg, på Löparboom anlitar du Viktor för företagsträning, på Glädjeknuff lär du dig om hur löpning kan handla om annat än den egna prestationen och det egna välbefinnandet.


”Jag har en glödande vilja att få dig som träningsdeltagare att ta din kondition, din styrka, din motivation och din lust mot allt högre höjder. Kanske hela vägen till Alpernas sluttningar?”

Kontakt

För anmälan, vänligen fyll i formuläret längst ned på sidan.

Datum och passteman

Starttid för samtliga pass: 19.00
Passens längd: 90 min
Samlingsplats: Träkvistavallen

Obs! Lägg märke till att träningen inte sker 8 veckor i följd. Ingen träning följande datum: 21 april, 2 juni. 

#1 | 24 april (torsdag): INTRODUKTION (PROVA PÅ-PASS)

Grundläggande löpteknik. Skadeförebyggande styrke- och rörlighetsträning.

#2 | 28 april (måndag): VARIERA DIN LÖPNING – VI INSPIRERAR TILL ATT PRÖVA OLIKA TYPER AV LÖPPASS

Att utvecklas som löpare är att variera sitt träningsupplägg. I teori och praktik kör vi minivarianter av olika löppassvarianter, såsom intervallträning, progressiv löpning, tempolöpning, fartlek, backträning och långpass.

#3 | 5 maj (måndag): LÖPSKOLNING / DUELLKVÄLL

Löpskolning handlar om att via olika övningar överdriva vår normala löprörelse, allt i syfte att göra oss starkare, smidigare och effektivare som löpare. Vi följer upp löpskolningen med en handfull löparutmaningar där vi sporrar varandra att ta i lite extra.

#4 | 12 maj (måndag): TERRÄNGLÖPNING / TRAILRUNNING

Kalla det vad du vill, stigarna ligger serverade! Vi lär oss om hur man bäst tacklar ojämnt underlag och backig terräng och inspireras till att besöka spenaten lite oftare.

#5 | 19 maj (måndag): FARTLEKSFEST

Ta på dig dina snyggaste löparkläder och dina snabbaste skor, vi bjuder in till en kavalkad av fartlekar. Det vill säga spontana intervaller, förpackade av oss till lekfulla och konditionshöjande övningar.

#6 | 26 maj (måndag): TÄRNINGEN BESTÄMMER

Vi är pjäser på löparbrädet och tärningen styr intensiteten och omfånget av kvällens övningar som innehåller intervaller och funktionell styrketräning.

#7 | 9 juni (måndag): HELKVÄLL PÅ TRÄKVISTAVALLEN

Banlöpning i fokus.

#8 | 16 juni (måndag): FRÅN TARTAN TILL TOPP!

Löpträningen är en ständigt pågående resa, men denna kväll sätter vi punkt för vår gemensamma färd mot ett starkare och lättare löpsteg. Som final springer vi från Träkvistavallens banor, via asfaltsstråken, in i skogen och till fjälls (ja, vi tager vad vi haver). Avslutningsvis blickar vi ut från Ekebyhovsbackens topp och tar in hela det landskap som är Ekerö. Sommaren ligger öppen och de sköna rundorna likaså.

Villkor för anmälan

> Priset för de 8 träningstillfällena är 1 500 kr. (Betalning sker mot faktura.)
> Anmälan är bindande om du väljer att fortsätta träna med oss efter prova på-passet den 14 april.
> Om du efter anmälan råkar ut för en skada som gör att du inte kan delta, återbetalas 750 kr mot uppvisande av läkarintyg. Detta om fyra eller fler än fyra pass återstår.
> Ingen återbetalning på grund av skada, om färre än fyra pass återstår.

Anmälan

[iphorm id=”7″ name=”Anmälan till Löparö – Våren 2014″]

Kommentera

kommentarer